Windows 7 - automatyczne oczyszczanie dysku

Automatyczne oczyszczanie dysku okazuje się bardzo przydatne przy utrzymywanie porządku na naszym dysku. Normalnie trzeba uruchamiać je ręcznie, jednak dzięki Harmonogramowi zadań możemy zautomatyzować ten proces.
Narzędzie do oczyszczania dysku zostało wbudowane w system. Pomaga ono utrzymać porządek wśród danych. Automatycznie wyszukuje i pozwala usunąć skasowane pliki, internetowe dane czy pliki tymczasowe. Trzeba jednak uruchamiać je ręcznie. Warto ten proces zautomatyzować.

1. Rozwiń menu startowe i uruchom konsolę, wpisując polecenie cmd. Użyj komendy cleanmgr /sageset:1 i wciśnij [ENTER]. Ustaw parametry oczyszczania, zaznaczając odpowiednie pozycje na liście. Na koniec kliknij OK. Opcja /sageset:1 powoduje zapisanie w rejestrze wybranego zestawu parametrów. W opisany sposób możesz stworzyć 65536 takich zestawów, numerując je od 0 do 65535.

2. Z menu startowego Windows wybierz Wszystkie programy, Akcesoria, Narzędzia systemowe i Harmonogram zadań. W prawym panelu harmonogramu rozwiń listę Harmonogram zadań (Lokalny) i kliknij polecenie Utwórz zadanie podstawowe. W polu Nazwa umieść nazwę nowego zadania. Poniżej możesz dodać opis. Przejdź do kolejnego kroku kreatora. Na karcie Wyzwalacz określ, jak często ma być uruchamiane oczyszczanie. Możesz zaznaczyć na przykład Comiesięcznie. Następnie doprecyzuj te ustawienia.

3. W kolejnym kroku wybierz opcję Uruchom program. W pole Program/skrypt wpisz C:\Windows\System32\cleanmgr.exe. Następnie w pole Dodaj argumenty (opcjonalne) wpisz /sagerun:1, gdzie /sagerun:1 używa do uruchomienia zapisany wcześniej pod numerem 1 zestaw parametrów oczyszczania. Kliknij Dalej i Zakończ.