Firma na wynos

Wbrew wnioskom z niektórych raportów i analiz, Polska nie jest zaściankiem Europy w zakresie wykorzystania technologii mobilnych. Wdrożeń systemów z tego obszaru jest coraz więcej, a stojące z nimi decyzje wydają się być dobrze przemyślane. Rynek dojrzał na tyle, aby oprócz funkcjonalności rozwiązań mobilnych zaczęto koncentrować większą uwagę na kwestii ich bezpieczeństwa.

Firma na wynos

Paweł Kubacki, Key Account Manager z firmy AutoGuard SA pokazuje, jaki poziom miniaturyzacji mają wkrótce osiągnąć moduły GPS instalowane w różnego rodzaju urządzeniach mobilnych.

Urządzenia PDA na stałe wpisały się w schemat pracy firm o strukturach rozproszonych. W Polsce dziesięcioletnią już historię mają rozwiązania mobilne wspomagające elektroniczną wymianę danych pomiędzy centralą firmy a przedstawicielami terenowymi. Na tym polu spore sukcesy ma lubelska Anica System. Jej produkt - ebi mobile - to czołowy polski system klasy SFA (Sales Force Automation), znajdujący zastosowanie w branży FMCG. Na jego wdrożenie zdecydowały się m.in.: Unilever, Henkel, Nastle i Cadbury Wedel.

Oprócz korzyści związanych ze skróceniem czasu obiegu informacji i zwiększeniem efektywności pracy działów sprzedaży, wdrożenie rozwiązań opartych na PDA z modułem transmisji GPRS zapewnia możliwość dokonywania analiz sprzedaży niemal w czasie rzeczywistym. Zapewnia także pełniejszą kontrolę nad zadaniami wykonywanymi przez handlowca w terenie.

Zobacz również:

  • iPhone 15 najszybciej taniejącym smartfonem od Apple w historii
  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
  • Samsung otwiera szampana - sprzedał więcej smartfonów od Apple

Telefon już nie wystarczy

"Być online" to idea która dotyczy nie tylko systemów wsparcia sprzedaży. Coraz więcej firm - nie tylko dużych korporacji - decyduje się na wdrożenie systemów do obsługi mobilnej poczty elektronicznej. Technologia push-email znana jest od dawna. Specjalne usługi transmisji danych dla firm również oferowane są już kilku lat przez operatorów komórkowych. Trzeba jednak przyznać, że rynek ten zdynamizowało dopiero pojawienie się w Polsce Research In Motion (RIM) wraz z jej produktem BlackBerry. Wprowadzone przez trzech operatorów komórkowych urządzenia i usługi BlackBerry dosyć szybko zyskały popularność wśród przedsiębiorstw. Żyjemy bowiem w czasach, kiedy pracownicy w coraz mniejszym stopniu przywiązani są do pracy w modelu biurko-komputer-telefon stacjonarny.

Tomasz Stępiński-Ustasiak, kierownik Działu Technicznego Wsparcia Sprzedaży oraz Michał Baranowski, Data Account Manger z PTK Centertel - występując podczas konferencji Computerworld Mobile & Wireless World - podkreślali, że BlackBerry to nie tylko korporacyjna poczta elektroniczna czy synchronizacja kalendarza. Z produktami RIM dostępna jest również platforma MDS (Mobile Data System), służąca do tworzenia, wdrażania, testowania i zarządzania aplikacjami dla BlackBerry. Dzięki rozwiązaniom middleware możliwe jest stosunkowo szybkie wdrożenie w firmie aplikacji mobilnych, oferujących dostęp do danych z korporacyjnego intranetu i wybranych systemów działających w firmowym środowisku IT. Poszczególne komponenty oferowanej przez RIM platformy dla programistów zapewnić mogą np. oszczędną transmisję danych do urządzeń mobilnych czy zdalną instalację aplikacji i zarządzanie ich wersjami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200