Lider Informatyki 2017 to konkurs z najdłuższą, 21-letnią tradycją na rynku, skupiający organizacje, które IT wpisały w swoje DNA, budując rynkową pozycję w oparciu o innowacje technologiczne.
Kongres Lider Informatyki stanowi okazję do poznania efektywnych strategii i studiów przypadku transformacji cyfrowych, pod kątem oceny gotowości organizacji do transformacji cyfrowej, przygotowania organizacji i zmiany kultury organizacyjnej, budowania nowych modeli biznesowych, liczenia zwrotu z inwestycji w transformację cyfrową, innowacyjnego wykorzystania technologii i wielu innych aspektów, stanowiących wyzwanie dla menedżerów kierujących procesem transformacji biznesowej.
Zwieńczeniem kongresu będzie wieczorna gala, podczas której poznamy Liderów Informatyki 2017 w 6 konkursowych kategoriach: finanse i bankowość, przemysł, handel i usługi, opieka zdrowotna, sektor użyteczności publicznej oraz sektor publiczny.
To doskonała okazja do spotkania z menedżerami największych polskich firm i czerpania z doświadczeń instytucji pozostających w awangardzie cyfrowej swoich sektorów.
Rejestracja. Poranny poczęstunek i networking.
Budowanie efektywnej strategii transformacji cyfrowej w banku.
CASE STUDY: Alior Bank
Cyfrowa transformacja biznesu - jak w 10 krokach zaplanować i przeprowadzić trwałą zmianę organizacji.
Moda na transformację cyfrową organizacji trwa już dobrych kilka lat. Jakie są więc doświadczenia rynkowe i najlepsze praktyki? Jak zaplanować i przeprowadzić zmiany w firmie, aby osiągnąć sukces? Transformacja cyfrowa to transformacja totalna - nowoczesne technologie są jej ważnym składnikiem, ale czy jedynym?
Technologia IT - hamuje czy przyśpiesza transformację biznesu.
Jak wykorzystac technologie informatyczne aby były katalizatorem przemian w firmie. Pokażemy główne trendy w informatyce i spróbujemy przewidzieć czy złamią status quo. Wśród przykładów innowacyjnych wdrożeń zaprezentujemy firmy, które zbudowały przewagę konkurencyjną na bazie wybranych wschodzących technologii. Pokażemy też jak technologie zmieniają dostawców na przykładzie projektu DellEMC.
iHestia – historia projektu, który zmienił model biznesowy Grupy Ergo Hestia.
CASE STUDY: Grupa ERGO Hestia
Jak technologia staje się podstawą biznesu prowadząc do modelu business driven IT. Jak technologia burzy obecnie obowiązujący porządek tradycyjnego rynku ubezpieczeń. Opuszczanie strefy komfortu – po co zmieniać coś, co działa? Budowanie nowego zespołu, nowe zasady, rola zarządu, podejmowanie radykalnych decyzji. Technologiczne wyzwania i proces wdrożenia zmian. Efekty zmiany modelu biznesowego dzięki technologii – fakty i konkretne przykłady.
3xT drogą do zmiany.
Jak stworzyć IT będące partnerem biznesu na przykładzie Platformy Ofert Indeksowanych.
CASE STUDY: ENERGA Obrót
Omówienie procesu decyzyjnego – od przybliżonej koncepcji, przez priorytety organizacji po decyzję o uruchomieniu projektu. Sami czy z dostawcą? Model wdrożenia z dostawcami vs. wytwarzanie in-house. Za i przeciw – nie tylko finansowe.
Od zespołu IT nadążającego za potrzebami biznesu do zespołu oferującego nowe możliwości. Budowa zaufania w projekcie z metodą Scrum. Reorganizacja procesów biznesowych. Efekty biznesowe.
Przerwa kawowa
Zmiana. Jak biznes informatyczny wpłynął na prawo, jak prawo wpływa na biznes – agile, chmura i dane osobowe. Główne kierunki, zagrożenia i szanse na 2018.
Repozytorium JPK – Jak wdrożyć rozwiązanie IT szybko, oszczędnie i dobrze?
CASE STUDY: Ministerstwo Finansów
Ministerstwo Finansów stanęło przed wyzwaniem wdrożenia w krótkim okresie rozwiązania, usprawniającego walkę z wyłudzeniami podatku VAT. Podjęte kroki musiały przynieść rezultat bez wprowadzania utrudnień dla podatników. Krótki termin realizacji wymusił otwartość na nowe rozwiązania pozwalające przyspieszyć pracę i na technologie, które zapewniały elastyczne skalowanie rozwiązania, bez potrzeby prowadzenia długotrwałych analiz. Tematem prelekcji będą czynniki warunkujące sukces, współpraca biznesu oraz IT, technologiczne wyzwania, synergia technologii Cloud Computing oraz Big Data w sektorze publicznym, a także nadchodzące cyfrowe kroki Ministerstwa Finansów.
Efektywność inwestycji w cyfryzację. W stronę uniwersalnego modelu oceny dojrzałości i efektywności cyfryzacji. EMRAM jako punkt wyjścia.
1. SESJA INTERAKTYWNYCH STOLIKÓW EKSPERCKICH.
Formuła interaktywnych stolików eksperckich pozwala uczestnikom na wybór tematów, zgodnie z własnymi zainteresowaniami, spośród propozycji przygotowanych przez moderatorów stolików.
Jakie zmiany muszą zostać wprowadzone w relacjach z dostawcami IT dla przeprowadzenia skutecznej transformacji Agile w organizacji? Jak takie zmiany wprowadzać i czym one skutkują? Jakie korzyści może uzyskać organizacja dzięki stosowaniu nowych mechanizmów kontraktowych spójnych ze zwinnymi metodykami realizacji projektów lub usług IT? W jaki sposób budować klauzule kontraktowe pozwalające na poprawę efektywności czasowej i kosztowej realizowanych projektów, przy jednoczesnym zwiększeniu jakości ich rezultatów?
Wdrożenie RODO to projekt wielopłaszczyznowy, dotykający wielu części organizacji. W jaki sposób IT powinno wspierać proces zmian? Jakie czynności mogą zostać wykonane przez IT samodzielnie, bez konieczności współpracy z biznesem? Jakie doświadczenia przynoszą nam dotychczasowe przebiegi projektów?
Czy bank może się czegoś nauczyć od fintechu? Czego fintech może się nauczyć od banku?
RKANTOR.COM, marka stworzona przez Raiffeisen Solutions to bankowy fintech.
Spółka kreuje innowacyjne rozwiązania, wprowadza je w życie i konkuruje z podmiotami pozabankowymi.
Usługi Cloud-owe są obecnie dostępne „od ręki”. W jaki sposób mogą one zmienić biznes? Czy są one szansą czy zagrożeniem? Co z kompetencjami pracowników IT? Czy mają oni szanse na zdobycie nowych umiejętności i wiedzy? A co z RODO? Doświadczenia firmy Hochtief Polska w transformacji do cloudu, częściowo mogą odpowiedzieć na te i inne pytania. Również doświadczenia innych firm będą cennym wkładem i – być może – inspiracją dla wszystkich, którzy albo są na początku serialu „The Cloud”, albo dopiero myślą o wejściu w tę technologię.
Dyskusja nad zagadnieniem jajka i kury. Czy biznes tworzy trendy w informatyce czy, odwrotnie, wykorzystuje nowinki technologiczne ? Abstrahując od filozoficznych zagadnień porozmawiamy o innowacyjności. Kiedy implementacja wschodzących technologii jest celem samym w sobie a kiedy faktycznie tworzy innowacyjne otoczenie? Czy software nadal będzie zmieniał świat pozytywnie, czy grozi nam skynet?
Technologie informatyczne od lat wspomagają realizację procesów biznesowych. Obecnie niezwykle popularne stają się rozwiązania, które realizują te procesy w sposób automatyczny – bez udziału człowieka. Tematem stolika będzie dyskusja na temat korzyści, ale również i ryzyk jakie wynikają z automatyzowania istotnych procesów biznesowych, jak i kiedy opłaca się to robić. Roli automatyzacji warto przyjrzeć się szczególnie w kontekście budowy i realizacji wielokanałowej strategii komunikacji oraz dostarczania usług.
Jakie kompetencje rozwijać w zespole? Które procesy są krytyczne i powinny być obsługiwane po stronie klienta? Jakie korzyści przynosi konsultowanie rozwiązań? I kiedy warto takie usługi zlecać do podwykonawców? Scenariusze.
LUNCH
2. SESJA INTERAKTYWNYCH STOLIKÓW EKSPERCKICH
Uczestnicy mają możliwość wyboru drugiego tematu spośród podanych wyżej.
SmartFlow, czyli synergia technologii IoT, big data oraz cloud computing.
CASE STUDY: MPWiK we Wrocławiu
MPWiK S.A. we Wrocławiu stanęło przed wyzwaniem minimalizacji strat wody, co wiązało się z koniecznością wykorzystania dużego wolumenu danych pochodzących ze zdalnych czujników. Odpowiedzią na te wyzwania okazał się SmartFlow, który dzięki równoczesnemu zbieraniu, analizowaniu i wizualizowaniu danych, pozwala na natychmiastową reakcję w przypadku wykrycia anomalii na sieci wodociągowej. W stopniu znaczącym podniosło to efektywność wyszukiwania awarii i pozwoliło na ogromne oszczędności.
Tematem prezentacji będzie budowanie innowacji z wykorzystaniem chmury obliczeniowej w sektorze użyteczności publicznej oraz model współpracy z partnerami, który zagwarantował stworzenie specjalistycznego oprogramowania bez potrzeby wydania „worka złotych denarów”.
Cyfryzacja w Medicover Polska, czyli jak głos pacjenta kształtuje rozwój technologiczny w medycynie.
CASE STUDY: Medicover Polska
Mobilny listonosz w Poczcie Polskiej: skala, innowacja, nowe otwarcie.
CASE STUDY: Poczta Polska
Projekt „Mobilny Listonosz” zrealizowany w Poczcie Polskiej to jedno z największych wdrożeń platform mobilnych w Europie.
Powstało elastyczne rozwiązanie do obsługi prestiżowego i kluczowego z punktu widzenia ekonomicznego spółki kontraktu dla sądownictwa. Jest ono zarazem platformą dla kolejnych usług cyfrowych z zakresu e-commerce, e-komunikacji, e-gov.
"Mobilny listonosz" otwiera więc pole do szeroko zakrojonych innowacji, zmieniających zasadniczo biznes Poczty Polskiej.
Zakończenie i podsumowanie kongresu.
Welcome drink
Uroczyste otwarcie gali
Prowadzący: Paulina Chylewska, dziennikarka i prezenterka telewizyjna
Tomasz Bitner, redaktor naczelny Computerworld, przewodniczący Jury
Wystąpienie Gościa Honorowego.
Wystąpienie Partnera Generalnego.
Ogłoszenie wyników i przyznanie tytułów Lider Informatyki 2017
Prowadzący: Paulina Chylewska, dziennikarka i prezenterka telewizyjna
Tomasz Bitner, redaktor naczelny Computerworld, przewodniczący Jury
Uroczysta kolacja
Laureaci konkursu Lider Informatyki 2017 zostaną uhonorowani podczas uroczystej Gali.
To wydarzenie co roku gromadzi wyjątkowe audytorium – prezesów oraz szefów IT największych polskich przedsiębiorstw i instytucji.
Galę uświetnia także obecność przedstawicieli rządu, laureatów konkursu w latach ubiegłych, a także mediów.
18.30 | Welcome drink |
---|---|
19.00 | Uroczyste otwarcie gali |
19.15 | Wystąpienie Gościa Honorowego. Krzysztof Szubert, Sekretarz Stanu, Ministerstwo Cyfryzacji |
19.30 | Wystąpienie Partnera Generalnego. Dariusz Piotrowski, Dyrektor Generalny, Dell EMC Polska |
19.45 | Ogłoszenie wyników i przyznanie tytułów Lider Informatyki 2017 |
21.30 | Uroczysta kolacja |
Paulina Chylewska
dziennikarka i prezenterka telewizyjna
Tomasz Bitner
redaktor naczelny Computerworld
przewodniczący Jury
Podczas kongresu przewidzieliśmy 2 sesje roundtables – kilku stolików eksperckich, przy których będzie można porozmawiać o aktualnych trendach w cyfrowej
transformacji i zadać pytania praktykom. To doskonała okazja do dyskusji i nawiązania nowych cennych kontaktów.
Digital leaders, cloud architects, data scientists. Z wielu źródeł słyszymy, że to obiecujące zawody przyszłości, a przyglądając się dokładniej rynkowi IT widzimy, że są to już obecnie najgoręcej poszukiwani specjaliści IT. Dlaczego właśnie teraz wszyscy poszukują tych kompetencji? Czym zajmują się Data Scientists? Jakie są ich kluczowe umiejętności i dlaczego są tak cenni dla naszych zespołów?
Robert Sot, Zastępca Dyrektora, ICM UW
Jakie zmiany muszą zostać wprowadzone w relacjach z dostawcami IT dla przeprowadzenia skutecznej transformacji Agile w organizacji? Jak takie zmiany wprowadzać i czym one skutkują? Jakie korzyści może uzyskać organizacja dzięki stosowaniu nowych mechanizmów kontraktowych spójnych ze zwinnymi metodykami realizacji projektów lub usług IT? W jaki sposób budować klauzule kontraktowe pozwalające na poprawę efektywności czasowej i kosztowej realizowanych projektów, przy jednoczesnym zwiększeniu jakości ich rezultatów?
Łukasz Węgrzyn, Partner, Maruta Wachta Sp.J.
Wdrożenie RODO to projekt wielopłaszczyznowy, dotykający wielu części organizacji. W jaki sposób IT powinno wspierać proces zmian? Jakie czynności mogą zostać wykonane przez IT samodzielnie, bez konieczności współpracy z biznesem? Jakie doświadczenia przynoszą nam dotychczasowe przebiegi projektów?
Marcin Serafin, Partner, Maruta Wachta Sp.J.
Czy bank może się czegoś nauczyć od fintechu? Czego fintech może się nauczyć od banku?
RKANTOR.COM , marka stworzona przez Raiffeisen Solutions to bankowy fintech.
Spółka kreuje innowacyjne rozwiązania, wprowadza je w życie i konkuruje z podmiotami pozabankowymi.
Krzysztof Stumpf, Dyrektor Departamentu IT, Raiffeisen Solutions
Usługi Cloud-owe są obecnie dostępne „od ręki”. W jaki sposób mogą one zmienić biznes? Czy są one szansą czy zagrożeniem ? Co z kompetencjami pracowników IT? Czy mają oni szanse na zdobycie nowych umiejętności i wiedzy? A co z RODO? Doświadczenia firmy Hochtief Polska w transformacji do cloudu, częściowo mogą odpowiedzieć na te i inne pytania. Również doświadczenia innych firm będą cennym wkładem i – być może – inspiracją dla wszystkich którzy albo są na początku serialu „The Cloud” albo dopiero myślą o wejściu w tę technologię.
Krzysztof Wykręt, CIO, Hochtief Polska SA
Technologie informatyczne od lat wspomagają realizację procesów biznesowych. Obecnie niezwykle popularne stają się rozwiązania, które realizują te procesy w sposób automatyczny – bez udziału człowieka. Tematem stolika będzie dyskusja na temat korzyści, ale również i ryzyk jakie wynikają z automatyzowania istotnych procesów biznesowych, jak i kiedy opłaca się to robić.Roli automatyzacji warto przyjrzeć się szczególnie w kontekście budowy i realizacji wielokanałowej strategii komunikacji oraz dostarczania usług.
Marek Kłos, Kierownik działu informatyki, Rossmann
Dyskusja nad zagadnieniem jajka i kury. Czy biznes tworzy trendy w informatyce czy, odwrotnie, wykorzystuje nowinki technologiczne ? Abstrahując od filozoficznych zagadnień porozmawiamy o innowacyjności. Kiedy implementacja wschodzących technologii jest celem samym w sobie a kiedy faktycznie tworzy innowacyjne otoczenie? Czy software nadal będzie zmieniał świat pozytywnie, czy grozi nam skynet?
Wojciech Wolas, Large Commercial Sales Manager, Dell EMC.
Jakie kompetencje rozwijać w zespole? Które procesy są krytyczne i powinny być obsługiwane po stronie klienta? Jakie korzyści przynosi konsultowanie rozwiązań? I kiedy warto takie usługi zlecać do podwykonawców? Scenariusze.
Joanna Maciąg, Data Platform Solution Architect, APN Promise
Andrzej Wyszomierski, Data Platform Solution Architect, APN Promise
Tomasz Bitner
Tel. 662 287 807
[email protected]
Magdalena Szczodrońska
Tel. +48 662 287 935
[email protected]
Klaudia Kałuska
Tel. +48 662 287 865
[email protected]
Patrycja Gielecińska
Tel. 662 287 833
[email protected]
Włodzimierz Duszyk
Tel. 662 287 870
[email protected]